Monday, April 14, 2014

Historia e sms-së si falimentim moral

Ishte vërtet për të qarë e për të qeshur ajo që ndodhi me mesazhin telefonik, përmbajtjen e të cilit më vjen ta riprodhoj në këtë shkrim për kujtesë të publikut: "Nga muaji mars 2014 dyfish vrasje krahasuar me muajin Mars 2013, gjithashtu janë përkeqësuar gjithë treguesit e tjerë dhe kjo është e trishtë për mua dhe e rëndë për qytetarët dhe shpresoj që për ty të mos jetë vetëm tregues statistike. Kjo nuk është kurrkund ajo që ke marrë përsipër përballë qytetarëve, pra si unë edhe ti.
Është e përsëritur thirrja për hir të punës dhe dashamirësisë njerëzore karshi teje, por ky kufi nuk mund të shkelet me neglizhencë fatale si ky lëshim skandaloz i punës dhe për këtë nuk jam shumë larg së menduari se problemi je ti dhe jo vartësit e tu dhe nëse janë të paaftë ata, nuk kam kohë dhe dëshirë të merrem me ta, por mua më takon të merrem me ty.
Unë besimin që të kam dhënë, detyra dhe pritshmëria e publikut se meritojnë gjëkundi këtë pritshmëri. Flasim nesër për më tepër, por këto orë që kanë mbetur bëj më pak orë gjumë dhe mendo ku ke gabuar, cnuk bëre mirë e cdo bësh për të riparuar në qoftë se mundesh".
Sikurse dihet, tashmë, ky është një mesazh që ish - ministri i Brendshëm i PD, Flamur Noka, e bëri publik në Komisionin Hetimor Parlamentar, pa thënë asnjë lloj burimi, duke pretenduar se është një sms që Kryeministri ia ka dërguar Ministrit të Brendshëm, Tahiri. Ndërkaq, Ministri nuk e mohoi tekstin, por tha se është një mesazh që ua ka dërguar ai vartësve të tij që, sipas medieve, në fillim u tha se qenë 2  dhe pastaj u bënë 16.
Komentet e para që të vjen të bësh janë në mënyrë habitore:
Si ka mundësi që ish Ministri i Brendshëm e lëshon këtë sms si lopa bajgën, direkt në Komision Parlamentar, pa pasur asnjë fije meraku se me këtë po i jep një provë më shumë maxhorancës që i akuzon se kanë përgjuar dhe vazhdojnë të përgjojnë kundërshtarët politikë në mënyrë të paligjshme, nëpërmjet institucionesh të kontrolluara nga ata! Edhe nëse bëhet fjalë për një individ të policisë, që ia ka kaluar të dhënën, si ka mundësi që ai e ka keqpërdor kështu besimin e tij! – sepse edhe kjo nuk është e vogël. Nuk kishin këta mundësi të tregonin minimumin e zgjuarsisë për të respektuar një lloj etike institucionale duke e botuar tekstin e sms në një nga të përditshmet afër opozitës dhe pastaj ta bënin objekt debati! Si ka mundësi që nuk kanë merakun se çdo të thotë publiku i gjerë për këtë akt që është gjithsesi i shëmtuarnga pikëpamja morale dhe institucionale! Dhe, në këtë kontekst, a e ka konsultuar ish - ministri me njerëz të tjerë në partinë e tij, me Kryetarin e Partisë, psh. aktin që kreu? Sepse, sipas meje, nëse është e vërtet që ky informacion i ka ardhur ish - ministrit nga rrugë të paligjshme e të pamoralshme, si psh. pasja e një njeriu në kompanitë celulare që përgjon sms dhe telefonatat tona, apo (sh)përdorimi i njerëzve në SHIK-ut, apo se PD ka instrumentet e veta të përgjimit, atëherë kjo është gjëja më e rënda në këtë histori. Ajo provon edhe një herë se kemi të bëjmë me banditë që nuk kanë sensin minimal të shtetit dhe të institucioneve.

***
Megjithatë, sipas meje, nuk janë më pak habitorë komentet e dytë që të vjen të bësh, lidhur me ndërgjegjen institucionale dhe moralin e rilindasve. Duke lexuar tekstin nuk mund të mos mendosh se një sms mund të përdoret për një komunikim midis dy miqsh, mund të përdoret për të shkëmbyer mesazhe dashurie, mund të përdoret edhe nga politikanë, sigurisht, për të lënë ndonjë takim privat apo edhe pune, por si ka mundësi të përdoren si mjet institucional komunikimi midis Kryeministrit dhe Ministrit të tij (siç është njëri variant) a Ministrit dhe vartësve të tij (siç është varianti tjetër), për gjëra kaq serioze siç janë ato që trajtohen në sms!
Vini re përmbajtjen e mesazhit. Atje nuk ka asgjë që të bën të mendosh për dy politikanë miq, por për një epror dhe një vartës që kanë një marrëdhënie tejet vertikale me njëri tjetrin. Veçanërisht momenti kur Kryeministri apo Ministri (sipas varianteve) i thotë vartësit/ve: “… bë më pak orë gjumë dhe mendo ku ke gabuar …” të kujton porosinë që i dha Enver Hoxha Mehmet Shehut mbrëmjen para vetëvrasjes kur i tha” “… ti do të kesh një natë të gjatë sot…” Pra paskemi një Kryeministër ose Ministër që ushtruakan kënaqësinë sadiste që tu shkurtuakan gjumin vartësve të tyre me sms të tilla (që nënkuptojnë pushim nga puna, jo pak) në vend se të presin ditën e nesërme, t’i thërrasin në një mbledhje ku të trajtojnë me seriozitetin që meriton atë çka thuhet në përmbajtjen e sms! Për më tepër, si ka mundësi që, nëse bëhet fjalë vetëm për marsin, tonet janë të tilla?! Sepse edhe mund të ndodhë që në një muaj të ketë më shumë krime sesa çka pasur një vit më parë, por vartësve të suksesshëm – sikurse na janë shitur për muajt e tjerë - mund tu drejtohesh me shqetësimin se pas sukseseve kemi këtë rënie dhe duhet të bëjmë çmos që kjo të mos përsëritet. Kurse këtu pakënaqësia ndaj vartësit është shumë më  e thellë. Jo, jo, këta gënjejnë.
Dhe nuk ka vetëm një gënjeshtër në këtë histori. Kemi një Ministër që gënjen sepse ndonëse mesazhi është në njëjës thotë se ua ka dërguar dy vartësve dhe pastaj doli se ua ka dërguar  16 vartësve dhe kjo bije në kundërshtim me një pjesë të tekstit ku thuhet: “nuk jam shumë larg së menduari se problemi je ti dhe jo vartësit e tu dhe nëse janë të paaftë ata, nuk kam kohë dhe dëshirë të merrem me ta, por mua më takon të merrem me ty…” Mesazhi flet për një “problem” kurse Ministri duke dhënë shpjegimin se ua ka dërguar 2 apo 16 vartësve, tregon se “problemi” qenkan shumë. Pastaj, si s’paska kohë ai të merret me ta. Pse çfarë pune ka ai tjetër përveçse të bashkërendojë punët me vartësit e tij.
Dhe pastaj na del në skenë një Kryeministër që në vend se të skandalizohet për këtë mënyrë komunikimi të ministrit të tij me vartësit nxiton të përgënjeshtrojë si shpifje akuzën se është ai autori i sms-së dhe të na konfirmojë se Ministri Tahiri është “ministri i duhur që meriton respekt për punën e palodhur”. Gënjeshtër edhe kjo.

***
Duke lexuar këtë histori dhe duke parë edhe reagimin e medieve të llogoreve, shumica e gazetarëve të të cilave janë aq të deformuar moralisht e profesionalisht saqë nuk arrijnë të shohin se të dy palët kanë dalë nga shinat e minimumit të moralitetit, nuk mund të mos të të vijë mendimi: në ç’duar kemi rënë!. Sepse më e keqja në këtë histori nuk është armiqësia midis dy palëve, por mungesa e moralitetit të të dy palëve; fakti se këta kanë falimentuar moralisht që të gjithë. Mu kujtua ajo thënia sipas së cilës “një armik i ndershëm është më i mirë se një mik që gënjen” dhe s’mund të mos mendoja se kjo shoqëria jonë politike është katandisur në atë gjendje sa që nuk gjen dot më as miq as armiq të ndershëm, por vetëm gënjeshtarë të paturp.

I vetmi “ngushëllim” është se këta njerëz, që gënjejnë nga mëngjesi deri në darkë, njëri tjetrin dhe të tjerët, kërkojnë gjithsesi t’i drejtohen një shoqërie e cila një herë në dy vjet i voton, për ti treguar se janë më pak gënjeshtarë se armiqtë e tyre gënjeshtarë, se janë e keqja më e vogël. Por kjo historia e zgjedhjes çdo dy vjet midis gënjeshtarëve më të vogël seç të kujton atë anekdotën me Nastradinin që, pasi hëngri qershitë e pandotura, filloi të hajë ato që ishin gjithnjë e më pak të ndotura, derisa i përfundoi të gjitha.(Panorama, 14 prill 2014)

No comments: